کد خبر: ۳۱۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۸ دی ۱۴۰۱ - 2023January 08
خبر کوتاه اما تلخ بود. 13 دی پاسدار «قاسم فتح‌اللهی» مقابل منزل مسکونی برادرش در خیابان مختاری تهران از سوی فرد ناشناسی که گفته شده سارق بوده است، مورد اصابت گلوله از ناحیه پا قرار گرفته و در بیمارستان به شهادت می‌رسد.
شفاآنلاین>سلامت>خبر کوتاه اما تلخ بود. 13 دی پاسدار «قاسم فتح‌اللهی» مقابل منزل مسکونی برادرش در خیابان مختاری تهران از سوی فرد ناشناسی که گفته شده سارق بوده است، مورد اصابت گلوله از ناحیه پا قرار گرفته و در بیمارستان به شهادت می‌رسد.

به گزارش شفاآنلاین:در جریان این حادثه، سارق دو گلوله نیز به ران و ساق پای همسایه قدیمی این پاسدار شلیک و بلافاصله از محل ارتکاب جرم متواری می‌شود. پلیس پایتخت در حال بررسی دلیل حادثه بوده و این همسایه که شاهد عینی این حادثه بوده نیز در بیمارستان لقمان بستری است
 
 یکی از بستگان این فرد مضروب  با ابراز نگرانی از شرایط رسیدگی بیمارستان لقمان گفت: «رسیدگی و پاسخ‌گویی بیمارستان لقمان بسیار ضعیف و مبهم است. من به‌عنوان همراه بیمار که تمام مدت بالای سر بیمار هستم، از رسیدگی و پاسخ‌گویی این بیمارستان بسیار ناراضی‌ام. دایی من برادر شهید است. تقاضای ما غیر‌منطقی نیست و خواسته زیادی نداریم. سؤال می‌پرسیم، پاسخ درستی نمی‌دهند و مبهم حرف می‌زنند. کار جراحی را دیر شروع کردند. بسیار نگران هستیم. دایی من یک مغازه‌دار ساده است و قربانی این اتفاق و تیر‌اندازی شده است. روز اول از رسانه‌ها آمدند و با او مصاحبه کردند، عکس و فیلم هم تهیه کردند. دایی من آن زمان به‌عنوان شاهد حادثه تیر‌اندازی در خیابان مختاری تمام اطلاعات و مشاهداتش را به صدا‌و‌سیما ارائه داد و همکاری کرد، اما حالا بیمارستان لقمان حکیم اطلاعات کافی و درستی نمی‌دهد که بدانیم بیمارمان در چه شرایطی است. این بلاتکلیفی و نگرانی حق ما نیست».

‌کادر درمان بیمارستان لقمان پاسخ‌گو نیست

او با اشاره به رسیدگی ضعیف بیمارستان افزود: «با وجود وضعیت بغرنج دایی‌ام و عادی‌نبودن اتفاق، تا پول جراحی (پنج میلیون تومان) را واریز نکردیم، کار جراحی اول را انجام ندادند. بعد از آن بیمار ما را در اتاق مربوط به نگهداری افراد زندانی بستری کردند و گفتند تیر به صورت کامل تخلیه نشده و شریان‌ها خونریزی دارد. عمل جراحی دوم انجام شده و بعد از آن دیگر به آی‌سی‌یو منتقل شده است. او حال مساعدی ندارد و مثل یک تکه گوشت رها شده است. کادر درمان بیمارستان هم هیچ پاسخی جز اینکه بیمار فقط به کمک دستگاه تنفس داشته و حالش تغییری نکرده است، نمی‌دهند. امکان جابه‌جایی به بیمارستان دیگر هم وجود نداشته و این اجازه را ندادند. ما بسیار نگران هستیم و هر شب هم برای بستری بیمارمان در یک بیمارستان دولتی که از آن ناراضی هستیم، هزینه واریز می‌کنیم».

‌کادر درمان مشغول است

«جدیدی»، مدیر روابط‌عمومی بیمارستان لقمان حکیم نیز با پیگیری وضعیت درمانی فرد بستری‌شده در بیمارستان که از شاهدان جریان تیراندازی در خیابان مختاری بوده تأکید کرد: «درخواست و نگرانی خانواده برای پیگیری حال این فرد مضروب بحق بوده و پیگیری می‌شود، اما کادر درمان در حال اقدام برای مداوا و انجام کارهای درمانی این بیمار بوده و با مشکلی روبه‌رو نیست. کار درمانی این بیمار که مورد اصابت گلوله قرار گرفته، به دلیل جثه بزرگی که دارد، با سختی‌هایی روبه‌رو شده اما اقدامات درمانی برای تمام افراد بستری‌شده در حال انجام است». او در پاسخ به این پرسش که طبق اعلام خانواده، این شاهد بعد از عمل اول در اتاق مربوط به نگهداری افراد زندانی بستری شده، آیا تخت و اتاق خالی در این بیمارستان نبوده؟ می‌گوید: «برای بیمارستان تفاوتی از نظر سطح رسیدگی وجود ندارد. رسیدگی به همه بیماران به صورت یکسان انجام می‌شود و هیچ فرقی میان بیماران و افراد بستری‌‌شده و زندانی وجود ندارد. درحال‌حاضر تعداد افراد زندانی در بیمارستان‌های دولتی زیاد بوده و ممکن است تعدادی از این افراد در هر اتاق از بیمارستان‌های دولتی بستری شده باشند، اما پیگیری درمانی و مراقبت‌ها به صورت یکسان از سوی رزیدنت‌ها، دستیاران پزشک جراحی و... اعمال می‌شود».

‌تخت و اتاق خالی بود

اما یکی از اعضای خانواده این شاهد عینی اظهار‌نظر روابط‌عمومی بیمارستان را رد کرده و می‌گوید: «دایی من را بعد از عمل جراحی اول در اتاقی که افراد زندانی در آن بستری بوده و تحت مراقبت و شرایط امنیتی هستند، نگهداری کردند. تخت و اتاق خالی هم در بیمارستان لقمان وجود داشت. برای ما مسئله این است که وقتی دایی من حال مساعدی ندارد چرا باید در بخشی که مراقبت‌های امنیتی اعمال می‌شود، بستری شود؟ وگرنه ما هم نمی‌خواهیم تفاوتی از نظر سطح رسیدگی اعمال شود و می‌خواهیم به تمام بیماران روی تخت به یک میزان رسیدگی شود». او با اشاره به رسیدگی ضعیف و پاسخ‌گو‌نبودن کادر درمانی می‌افزاید: «ما سؤال داریم که چرا کادر درمان بیمارستان لقمان حکیم هیچ توضیح شفافی به ما نمی‌دهند؟ پزشک متخصصی در بیمارستان نیست و دستیارها‌ نیز می‌گویند تا از سال‌بالایی‌ها اجازه نداشته باشند، نمی‌توانند اطلاعاتی از شرایط بیمار ما که حالا خونریزی بسیار زیادی دارد، بدهند. تنها گفتند که قرار است برای بار سوم عمل جراحی شود، اما نمی‌گویند چرا و این ابهام، نبود شفافیت و بلاتکلیفی بسیار ناراحت‌کننده است. ما تقاضا داریم بیمارمان را برای ادامه درمان و انجام جراحی بعدی به بیمارستان دیگری ببریم، اما این بیمارستان مخالفت کرده و اعلام می‌کنند تا ثبات حال بیمار، امکان جابه‌جایی وجود ندارد».

‌می‌گویند از بیمار عکس و تصویر تهیه نکنید

همراه این بیمار که از زمان وقوع این حادثه در بیمارستان لقمان حضور دارد، می‌گوید: «در بیمارستان به ما فشار می‌آورند که عکس یا فیلمی از بیمارمان روی تخت تهیه نکنیم یا برای گرفتن عکس ما را بازخواست می‌کنند. اگر این بیمارستان در حال انجام وظیفه است، چرا نگران این حواشی است؟ در‌واقع نه‌فقط شرایط ما بلکه وضعیت رسیدگی به بیماران در این بیمارستان دولتی بد است. کاش سری به بخش آی‌سی‌یو این بیمارستان بزنید و از نزدیک با شرایط نابسامان اینجا آشنا شوید».

 اگر‌چه اعلام شده تیم بررسی صحنه جرم پس از دریافت اطلاعات لازم درباره این حادثه، تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی را شروع و دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جنایت را برای شناسایی عامل شهادت شهید فتح‌اللهی بازبینی کردند، اما در‌حال‌‌حاضر پیگیری وضعیت سلامتی و درمانی فرد بستری‌شده در بیمارستان که از شاهدان این حادثه بوده و به صورت ناخواسته قربانی این حادثه تیراندازی شده نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.شرق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: